Proloog: onderweg! - Reisverslag uit Yorktown, Verenigde Staten van Peter Spuij - WaarBenJij.nu Proloog: onderweg! - Reisverslag uit Yorktown, Verenigde Staten van Peter Spuij - WaarBenJij.nu

Proloog: onderweg!

Door: peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

14 Juni 2007 | Verenigde Staten, Yorktown

Ja hoor....ik ben onderweg, het avontuur is begonnen! Vanochtend om 11.05 uur vertrokken vanaf Schiphol...om 19.22 uur plaatselijke tijd hoop ik aan te komen in Richmond (Virginia). Vandaar moet ik door naar Yorktown aan de Atlantische (oost-)kust van de V.S. Hier bevindt zich het officiele startpunt van mijn fietstocht. Thuis had ik uitgezocht of er wellicht mogelijkheden waren om van Richmond naar Yorktown te komen. Bleek niet eenvoudig dus. Maar in die zoektocht naar een eventuele bus- of treinverbinding werd ik direct al blij verrast door de hartelijkheid van de Amerikanen. Ik had namelijk de afgelopen week vanuit huis al een aantal mails gestuurd naar een paar adressen in Yorktown met een verzoek tot overnachting. Ik had die adressen uit mijn TransAm guidebook opgevist. Hierbij zat ook het adres van ene Elsa Bakkum van een kerk, genaamd the Grace Episcopal Church. Zij heeft een vrijwilligersgroep gevormd die gastvrij onderdak biedt aan TransAmbikers. Klonk interessant! En wat blijkt: aan alle kanten werd enthousiast teruggemaild door leden van die groep. Men was zeer vereerd met mijn komst en ik werd direct uitgenodigd om te logeren in een huisje naast hun kerk. Dit huisje, genaamd ' Riverview' werd behalve voor vergaderingen ook gebruikt voor het onderbrengen van fietsers. Op het moment van mijn aankomst kon er, zo bleek uit de mails, eigenlijk niemand aanwezig zijn om mij te verwelkomen. Maar dat maakte helemaal niks uit want ze lieten gewoon de achterdeur open, zodat ik mezelf kon redden. Als dat geen fantastische start was!
En het verhaal werd nog mooier want ik zat natuurlijk nog met dat vervoersprobleem. Fietsen vanaf het vliegveld kon geen optie zijn, omdat ik s' avonds laat pas aankwam. Er zat echter nog een leuke mail tussen van ene Ron - ook een van de vrijwilligers. Hij mailde dat hij toch toevallig in Richmond was als ik aankwam en dat het dus een kleine moeite voor hem was om mij een lift te geven van het vliegveld naar Riverview. ...Kon het nog mooier!... Geld voor vervoer en/of overnachting wilde hij, noch de anderen hebben. Een donatie voor de kerk volstond. Geweldig wat een gastvrijheid, wat een vertrouwen en wat een begin dus!

Doeiii Peet

  • 16 Juni 2007 - 17:58

    Linda:

    Hoi Peet, goed aangekomen? Wat een gastvrijheid en dat voor mensen die je niet eens kent!
    Goede reis. Hug Linda.

    Heeej Peterman!
    Veel plezier verder!
    && To Over 3 Maanden!

    xMerlijn

  • 18 Juni 2007 - 20:04

    De Reijtjes:

    Heé Pjotr !

    En.. Hoe bevalt het daar allemaal ?
    Hoeveel Kilometers heb je al achter de rug ?
    Heb je al 'Amerikaanse' wilde varkens gezien ?:P
    Je mag ze van Kinaj niet gelijk opeten hoor !
    Mogen we onze bestellingen door geven :
    1x bigmac, large french fries, wél graag alles WARM afleveren ! Oja, doe er nog maar een large coke bij ! Zie je ook dikke Amerikanen fietsen ?

    Dikke knuffel en groetjes van ons allemaal !

    Kaja, Kinaj, Nada en Eric.

    Ciao wisibaba.



  • 25 Juni 2007 - 20:59

    Suus:

    Ola! beetje uit te houden daar??? doe je best ... succes! kiss

  • 03 Juli 2007 - 09:12

    Stijve Roon:

    Echt heel leuk dat het goed.
    Maar ff ter zake, ik ben zo stijf als een hark.
    Dus doorfietsen graag want we groeien vast. haha.
    Veel plezier daar.


  • 09 Juli 2007 - 15:20

    Antwoord:

    Linda: de gastvrijheid is enorm, ik kom vnl. mensen tegen die zooral de zachte kant van de US willen laten zien. Jullie veel plezier op vakantie
    De Reijtjes: wilde varkens zie je hier niet maar wel veel herten en doodgereden dieren. Amerikanen fietsen helemaal niet. Ze doen alleen iets met machinale ondersteuning
    Stijve Roon: ik ga het allemaal goed maken, tenminste als je dan nog niet inmiddels naar de concurrent bent overgestapt. Voor ff een beetje rekken en strekken, beetje bewegen en niet net als die Yanks hier alleen maar in die dikke bak zitten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Yorktown

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

27 Augustus 2007

Epiloog: de plattelandsamerikaan

24 Augustus 2007

Bericht 11

15 Augustus 2007

Bericht 10

08 Augustus 2007

Bericht 9

02 Augustus 2007

Bericht 8
Peter

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 296
Totaal aantal bezoekers 111497

Voorgaande reizen:

14 Juni 2007 - 11 September 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: