Gezien op TV! - Reisverslag uit Pueblo, Verenigde Staten van Peter Spuij - WaarBenJij.nu Gezien op TV! - Reisverslag uit Pueblo, Verenigde Staten van Peter Spuij - WaarBenJij.nu

Gezien op TV!

Door: Jeanette

Blijf op de hoogte en volg Peter

25 Juli 2007 | Verenigde Staten, Pueblo

Dutch Cyclist Robbed In Pueblo
Posted: 4:50 PM Jul 24, 2007
Reporter: Josh Earl

Peter Spuij of Holland will always remember Pueblo, Colorado. Whether his memory is positive or negative remains to be seen.
Spuij is in the middle of a cross-country trek that will take him from Virginia to Oregon in about 2 months. Everything was going just as planned until he rolled into Pueblo. After dropping off a few packages at the Post Office, Spuij came outside to find that his bike had been stolen. The bike, was a 15-year-old custom long haul bike valued around $4,000.
Stuck in Pueblo with no place to go and no way to get there, his story made it to the Pueblo Chieftain. After seeing the article the community reached out. Spuij received numerous calls offering donations and even offering bicycles.
Tuesday morning he received a call phone a pawn shop manager saying he thought he had his bike. The manager had paid a man $60 for the bike that is valued at $4,000. There was surveillance video taken and the man signed his real name on the ticket. It didn’t take police long to find the man who was already sitting in the Pueblo County Jail after being arrested Monday night on separate charges. Police are not releasing the man’s name until charges are officially filed on this case.
As for Peter, he is just happy to have his bike back and he is ready to resume his trip. He says even though his initial experience in Pueblo was negative, he will always remember how the community reached out to him in his time of need.

Het krantenbericht dat heeft geholpen om de fiets terug te vinden staat onderaan het vorige bericht!

Peter's eigen verslag volgt vast en zeker ;-)

• 25 Juli 2007 - 05:42

Crista Slinger:

Lieve Peet,
    Wat was dat rot joh voor je dat je fiets gestolen werd, maar van jeanette hoorden we een paar uur later dat hij weer terecht was. Dat is toch weer de leuke kant ervan dat de mensen je dan helpen en zelfs in Nederland ben je nu beroemd in kleine kring, want wat denk je; slaan we een Amerikaanse lokale krant open en stond daar een fotomodel in een fietsenzaak. Even dacht ik dat het de nieuwe James Bond was, maar nee, het was onze eigen Peet!
    Hoop dat het je weer volop mee gaat zitten op je tocht door de Rocky Mountains. Zet je wel je fiets op slot, want ik heb gehoord dat ze daar bruine circusberen trainen maar om op te mogen treden moeten ze in het bezit zijn van een eigen fiets.
    Lieve Peet, oke, even steek ik er de gek mee, maar Paul en ik wensen je veel moois op je verdere fietstocht.
    Liefs van paul en crista

• 25 Juli 2007 - 06:17

Lars:

Eerst die beren die niet meewerken en nu wordt het volgende plannetje ook al gedwarsboomd ! We zouden je fiets heus wel teruggegeven hebben hoor.... Als je weer in Maassluis was ! :) You are dearly missed ! Namens alle benen, ruggen en andere ongemakken in Maassluis en omgeving wens ik je toch een fijne trip ! Grtz

• 25 Juli 2007 - 07:36

Quirijn:

Peet, niet te geloven wat je is overkomen...we zijn echt geschrokken, maar gelukkig is het goed afgelopen...ik verbaas me wel over die Amerikanen.

Ondanks het drama toch een wereldverhaal....zou het door die mooie banden en handvatten komen dat die fiets zo gewild is...

Veel succes in de Rocky Mountains and take care.

Massel, Q

• 25 Juli 2007 - 08:09

Mieke:

jezus wat een bericht!! maar gelukkig duurde je onzekerheid niet lang, uit andere berichten lees ik dat je fiets niet helemaal in oude staat is teruggevonden, maar dat moet op te lossen zijn denk ik (lekenverstand).goed dat je zo geholpen bent en leuk om je via de beelden even te zien. (toch weer een ervaring waar je mee thuis kan komen) dit moet even bezinken maar ik kan me niet voorstellen dat het jouw pret zal bederven, na zoveel geweldige berichten. ik wacht op het volgende
    heel veel dikke groeten van mieke

• 25 Juli 2007 - 10:18

Yvon:

Ik zie je reactie voor me.... Gelukkig heb je je baikie back terug EN is de sukkel gepakt.
    Het heeft wel een mooi verslag op national tv opgeleverd en we hebben je weer even gezien:)

Take care & Have fun
    xx

• 25 Juli 2007 - 10:25

Jovanna:

Peter!! weet je hoe coooooool :D
    Je was op tv :O das eg vet stoer alleen wel jammer dat je daarom op tv was:( maar gelukkig heb je je fiets terug:D
    was wel leuk om je even te zien :P
    Nou heel veel plezier:D
    Xxx Jovanna;)

• 25 Juli 2007 - 17:46

Ma B.:

Gefeliciteerd!!!! Alles sal reg kom.Doei

• 25 Juli 2007 - 20:12

Jaap:

Hoi! Wat een ongeloofelijk verhaal. Maar elk nadeel heb z'n voordeel: je was in beeld! Maar het belangrijkste is dat je je stalen ros (het belangrijkste) weer hebt. Dat God bestaat wist je al; je verblijven in de kerken onderweg hebben je vast geholpen!
    Nu maar verder met je Tour. Het blijft gaaf om je zo te volgen maar Parijs is nog ver weg! Denk aan niets anders dan je fiets en neem op tijd je EPO!

Liefs en groeten, Anita & Jaap

• 26 Juli 2007 - 20:20

Willem:

He Peet,
    Je doet er ook alles aan om op TV te komen he (-:
    Maar een mooi verhaal hoor. Je bent een TV held.

• 27 Juli 2007 - 20:29

Antwoorden:

Lars: Ik wist wel dat jullie er achter zaten, stelletje boeven
    Mieke: klopt hij heeft m'n hele stuur gestript om de fiets er zo amerikaans mogelijk te laten uitzien. dus weg computer drager, etc. toch nog 200 dollar schade.
    Wim: inderdaad wim, soms moet je wel heel creatief zijn